Форум КАРАКАЧАНСКО КУЧЕ
News: Национална изложба на български породи кучета, 31 март 2024г. гр.Пловдив -Мемориал д-р Т.Гайтанджиев - резултати
 
*
Welcome, Guest. Please login or register. October 13, 2024, 08:26:05 AM


Login with username, password and session length


Pages: 1 ... 36 37 [38]
  Print  
Author Topic: Светът около нас  (Read 235607 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
trayko.asenov
Hero Member
*****
Posts: 2879


ТОРЛАК


« Reply #555 on: August 10, 2016, 16:26:35 PM »

Награждаването на Христо Павлов и поздравление от Бай Диньо...

и неговото изпълнение ...
https://www.youtube.com/watch?v=gBm-u7310CY
« Last Edit: August 10, 2016, 16:27:12 PM by trayko.asenov » Logged

"Да бъдеш себе си в свят, който
постоянно се опитва да те
направи нещо друго, е
най-голямото постижение."

Ралф Уолдо Емерсън
KaraKitan
Administrator
Hero Member
*****
Posts: 3356



« Reply #556 on: November 21, 2016, 18:14:28 PM »

До къде може да достигне малоумието на съвременната fast food култура. И докъде води изключително долнопробното ниво на съвременното изобразително изкуство и арт критика. Цапаници, които не могат да изведат никаква идея или послание за зрителя се обясняват надълго, напоително, многословно и абсурдно. И колкото е по неразбираемо/разбирай, некадърно/ за толкова по сложно философски ни се представя. Толкова сложно, че дори авторите и критиците им се оплитат в кълчища от префърцунено звучащи термини.
Радвам се, че съм от поколение, което завършваше Академията единствено с качеството на представените творби. Словоблудства нито ни се търсеха от професорите, нито картините ни имаха нужда от такава "подкрепа"
Насладете се на статията.  smile


Ако Рембранд и Микеланджело трябваше да кандидатстват за изложби днес

http://fun.bgjargon.com/text/%D0%90%D0%BA%D0%BE%20%D0%A0%D0%B5%D0%BC%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B4%20%D0%B8%20%D0%9C%D0%B8%D0%BA%D0%B5%D0%BB%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D0%B6%D0%B5%D0%BB%D0%BE%20%D1%82%D1%80%D1%8F%D0%B1%D0%B2%D0%B0%D1%88%D0%B5%20%D0%B4%D0%B0%20%D0%BA%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D0%B8%D0%B4%D0%B0%D1%82%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B0%D1%82%20%D0%B7%D0%B0%20%D0%B8%D0%B7%D0%BB%D0%BE%D0%B6%D0%B1%D0%B8%20%D0%B4%D0%BD%D0%B5%D1%81.html

Едно от странните задължения на съвременните артисти е, че те трябва да пишат „изложения” (statement), в които  да обясняват накратко произведенията си, защо са ги направили и дори понякога какво са искали да кажат с тях. Тези текстове се приемат за ключови за нашето разбиране за изкуството им. Без да напише своя стейтмънт, на практика нито един художник не може да бъде приет да следва за магистратура в западните академии.

„Ако тези текстове са наистина толкова съществени, то големите произведения от историята на изкуството спешно се нуждаят от стейтмънти. Това е административна криза, която трябва да бъде решена колкото се може по-бързо. Моля всички, които искат да помогнат, да напишат по един стейтмънт до 500 думи за някой следните артисти: Джото, Фра Анджелико, Пиеро дела Франческа, Перуджино, Артемисия Гентилески, Хуан Санчес Котан, Йеронимус Бош, Диего Веласкес, Микеланджело Буанароти, Караваджо, Рафаел, Джорджоне, Донатело, Тициан. Моля, помогнете! Това е въпрос на оцеляване на изкуството!”- този апел публикува вчера американският арт критик Дейв Хики. Хики, известен с постоянната си ирония към академизирането на изкуството, е един от доайените на критиката в САЩ. Неговият зов тутакси бе поет от колегите му и играта започна. Първите изложения (стейтмънти) написа професорът по история на изкуството в Сан Хасинто Джон Сийд.

Ето как биха звучали според него стейтмънтите към някои от най-обичаните арт творби, ако авторите им трябваше да правят изложби днес:

Хуан Санчес Котан, „Дюля, Зеле, Пъпеш и Краставица“, 1602 г. Музей на изкуството, Сан Диего

„Моята работа изследва темпоралната двойнственост между обекта и не-обекта в хегемонното пространство/не-пространство. Тези зеленчукови и плодови симулакруми всъщност противопоставят пре-марксистките мъжко/женски и хомо/хетеросексуални редакции на материалността чрез едни постоянно възвръщащи се формални безпокойства.”


Жан-Оноре Фрагонар, „Къпещи се”, 1675 г., Лувър

„Като накъсват загатнатия хетеронормативен дискурс на една прастара методология, моите картини намекват за персонален митопоетичен наратив, който въплъщава, но и едновременно с това превъзхожда мъжкия поглед. Като проучвам едновременно извивките на задните части и комплексните хомосоциални отношения в анти-Лаканианския контекст, аз изобразявам един конгломерат от изобилни, припокриващи се и кодирани роли и намерения.”



Микеланджело Буонароти, „Непокорният роб”, 1513 г. Лувър

„Пра-хомо-еротизираното тяло едновеменно формира моето поле на действие и базата на концептуалната ми таксономия. Моите скулптури изследват движението на нефиксирани обозначаеми и техните сложни формирования. Изборът ми на мрамор от Карара като изразно средство създава диалектика между до-класичните концепции за идеалната форма и хуминистичния натурализъм. Физическото усилие на всяка фигура в действителност е неефективно, но подсилващо напрежението, така че то изпълнява ролята, която даваме на прилагателното в текста.”




Йеронимус Бош, детайл от „Градината на земните удоволствия”, 1500 г. Прадо

„Тази имплицитна квази-театрална сюблимация в картината създава напрежение между състоянията на ангажиране с вътрешните и външните реалности. Докато се опитвам да създам един мост над непрекъснатостта между метафизиката и разказността, аз изследвам богатството на пара-въображението и еротичните тенденции”



Тициан, „Венера от Урбино“, 1538 г., Уфици

„Жена, богиня, субект, обект и обозначаващо: Венера едновременно активира утопичните и дисутопичните пространства във Венецианския двор. Чрез поддържане на валенцията на женската обективизация и чрез своята красота, Венера поставя въпрос: Дали нашата тенденция да приватизираме желанието утвърждава или пък поробва нейната архетипна значимост?”



Диего Веласкес, „Менини“, 1639, Прадо

„Като адресирам колапса на идентичността и личната автономност в едно авторитарно монархично пространство, аз загатвам за многостранните дидактични конструкции и формации в него. От моята централна и обективна роля на субект аз изследвам формалността и неформалността на нещата. По този начин аз проучвам ролята на обозначаващите и техните онтологични предположения. Освен това сменям местата на елементи от традиционната символика и йерархичната присвоена роля на артиста в католическия бароков контекст.”



Рембранд ван Рейн, Автопортрет с барета и вдигната яка, 1659 г. Национална художествена галерия, Вашингтон

„Животът гравира себе си върху лицата ни, докато остаряваме, изобразявайки нашите склонности към насилие, излишество или вежливост.”


 hmm   confused   no
« Last Edit: November 21, 2016, 18:17:31 PM by KaraKitan » Logged

"All truth passes through three stages.
 First, it is ridiculed.
 Second, it is violently opposed.
 Third, it is accepted as self-evident"
                         Arthur Schopenhauer
                                     /1788-1860/
vano
Guest
« Reply #557 on: March 17, 2017, 16:55:32 PM »

https://www.youtube.com/watch?v=fW1dUnBhwL8
Logged
KaraKitan
Administrator
Hero Member
*****
Posts: 3356



« Reply #558 on: April 07, 2017, 15:31:45 PM »

Голямата химическа лъжа в Сирия
Автор: Дахер Ламот

Позиция на един сирийски християнин по повод поредната акция на "световния" жандарм.

Линк към оригинала: http://glasove.com/categories/na-fokus/news/golyamata-himicheskata-lyzha-v-siriya


Колелото на историята се върти, но ние, хората, не се променяме особено, сякаш сменяме само декорите около нас. Сменихме каруците с автомобили, вместо колибите вече имаме лъскави сгради, а мозъците си ги вкарахме в пластмасови кутийки с интернет. Останалото не се променя: войни, ресурси, политика, контролируеми маси, търговия и консумация.

 

В края на трети век римският император Диоклециан установява тетрархия, като за Египет и Сирия отговарял Гай Галерий. През 303 година, насърчаван от Галерий, Диоклециан подпалва собствения си императорски дворец в Никомедия, след което обвинява и демонизира християните около Антиохия. Следват ужасни гонения, изгаряния, обезглавявания и убийства на християни, в резултат на което са убити свети Георги и свети Пантелеймон.

 

Тази пропагандна техника се ползва от столетия, но поради някакви неизяснени антропогенни закони винаги работи. Работила е за Хитлер, когато е запалил Райхстага. Очевидно днес работи и за САЩ, като основният им инструмент са добре организирани обвинения за „използване на химически оръжия” и „убийство на малки деца”. Това проработи за войните им в Ирак. Тогава изправиха пред Международната комисия за човешки права едно 15-годишно момиче, което със сълзи на очите и сърцераздирателни ридания съобщи на света как е станало свидетел на убийствата на бебета в инкубатори, извършени от иракски войници. Години по-късно се оказа, че тя е дъщеря на кувейтския посланик в САЩ и всичко е било изфабрикувано.

 

За следващата война в Ирак оправданието бе „химически оръжия”, ползвани от Саддам. Вероятно същите, които му даваха, за да ги ползва срещу Иран. В крайна сметка такива оръжия не бяха открити и всичко се оказа... пропаганда. Жалко за стотиците хиляди убити иракчани, съсипаната им държава. Какво толкова? Целта оправдава средствата, а и кой би посмял да постави под съмнение думите на младо момиче, което лее сълзи и обяснява как убиват бебета? Но и как да поставим под критика и намеренията на глобалния разпространител на добро и демокрация в света? Макар и единствените,  използвали атомни бомби срещу цивилни градове в историята на човечеството, Съединените щати са сериозно притеснени от наличието на химически оръжия, и с право – следите от американските химически оръжия още присъстват насред виетнамската биосфера. Така че трябва да им се доверим.

 

 

Колкото и да обвиняваме в липса на въображение американската администрация, в крайна сметка тя отново реши да предложи същата безвкусна пропаганда. Обвиненията срещу Асад валят от 6 години, по няколко пъти на месец. Първото обвинение бе през 2013 г., когато бе използвано химическо оръжие в Хан ал Асал, близо до Алепо. Тогава обаче нещо в сценария се размина и всъщност бунтовниците бяха разкрити. Бившият прокурор към ООН Карла дел Понте сама заяви, че е по-вероятно бунтовниците да са го ползвали, но за наказание на следващия ден бе уволнена. Това не е теория на конспирациите, това са фактите. Сирийското правителство покани международни екипи да разследват случая, но те поради „административни” причини пристигнаха няколко месеца по-късно, на 20 август 2013 г. На 21 август, когато делегацията е още в хотел в Дамаск, избухва следващото обвинение – в Източна Гута, район, намиращ се в покрайнините на столицата, е използвано химическо оръжие. Делегацията напуска Сирия, без да отиде в Хан ал Асал, а Обама започва да тръби как Асад е прекосил „червената” линия.

 

Така стигаме до поредното обвинение - това от 4 април тази година. Това деяние прилича на закъсняла първоаприлска шега. От град Хан Шехун, намиращ се под контрола на „Ал Нусра”, тоест клона на „Ал Кайда” в Сирия, изтичат кадри, в които се виждат обгазени мъртви деца. Само ден преди това „Ал Кайда” отвлича десетки хора от намиращия се малко пò на юг град Хаттаб и те все още са в неизвестност. Според локалните агенции тъкмо те са хората, показани на кадрите. Руските и сирийските военни съобщават, че е ударен оръжеен склад с доставка от Турция. Какви са мотивите на сирийската армия да ползва химическо оръжие в момент, когато печели битките в Северна Хама? Кой наистина печели от цялата история?

 

Но всички тези факти нямат значение. Израелският премиер Нетаняху изглежда пределно загрижен за сирийския народ, турският президент Ердоган, Борис Джонсън, Франсоа Оланд и още дузина „приятели” дружно като по команда скачат по социалните мрежи и нападат сирийското правителство.

 

Без доказателства, без резолюции на ООН, без информация, днес, на 7 април, САЩ нанесе удари срещу авиационната сирийска база в района около Хомс. Посочената причина е „химическата атака” в управлявания от „Ал Кайда” град Хан Шехун по доказателствата на кадри, пратени от вездесъщите „Бели каски”, от тези носители на „Оскар” за актьорските си изпълнения. Както добре знаете, „Белите каски” действат само и единствено в райони, управлявани от „Ахрар ал Шам” и „Ал Нусра”.

 

Светът е изправен пред трета световна война.

 

Но защо е всичко това? Колкото и да ви е смешно, всичко е заради газ. Газови тръби. Ако проследите внимателно картата на Сирия, ще видите, че основният проблем на САЩ и техните коалиционни партньори от Саудитска Арабия, Катар, Турция и Йордания е напредването на сирийската армия от Палмира към Дер Еззор. Това овладяване на територии от страна на Асад ще затвори пътя на тръбите от Катар към Турция и прави разцепването на Сирия безсмислено. Разцепването на Сирия е План Б за американската администрация, след като тя видя, че над 70% от сирийското население подкрепя светското правителство, а не „Мюсюлманското братство” и ислямизираните му метастази.

 

Отделно като добавим новооткритите находища в Левантийския басейн, картината се изяснява още повече. Всекиму е ясно, че САЩ и коалиция искат да сложат удобна марионетка, използвайки радикалния ислям като инструмент за натиск. Ако пък толкова много искат демокрация, защо не се насочат към Саудитска Арабия, своя най-добър арабски приятел. Там, където християнството се наказва със затвор или смърт, а жените нямат права. Струва ми се, че крещящо там се нуждаят от свобода на словото и демокрация, но може би да имаш безмозъчни, лесно управляеми (чрез имами) консуматори е по-удобно?

 

А сега се обръщам към Американското посолство и „Америка за България”. Уважаеми грантаджии, понеже аз съм от християнски град в Сирия, наречен Махарде, най-големият такъв в страната, бихте ли имали доблестта да финансирате едно начинание? Нали търсите истината? Какво ще кажете да отидем в Сирия и да ми посочите къде има един оцелял християнски град на териториите на т.нар. бунтовници, било то умерени или неумерени? Дайте да вземем онлайн телепрезънс и пряко да предаваме оттам, ако трябва, ще обиколим и питаме всички християни. Готови ли сте на такова начинание? Имам още няколко въпроса? Защо Вашето правителство финансира геноцида над християните? Защо не чух и думичка в американската преса за ежедневните нападения над нашия град от тия умерени уроди, „Джейш ал Изза”? Кой ги финансира. Поправете ме, ако ме греша, но САЩ официално не им ли даваше екипировка и пари? Като нападнете сирийската армия, кого нападате? Сирийци, християни, алауити и сунити. Истинските сирийци.

 

Християни в Сирия.

 

Също така, бихте ли ми посочили една педя бунтовническа земя, в която не е обявен уахабитско-салафитски шериат? Бихте ли ми обяснили как така ИДИЛ нападна сирийските бази моментално след американските и израелските удари около Дер Еззор, Хомс и Палмира? Бихте ли ми обяснили как така Идлеб е столица едновременно на „Ал Нусра” и на Сирийската свободна армия (ССА)? Защо в самия град Идлеб има табели, на които се забранява на жена да излезе без никаб? Бихте ли ми обяснили защо непрекъснато виждаме американски оръжия и TOW снаряди в „Ал Нусра”? Бихте ли ни казали защо отказвате да признаете „Ахрар ал Шам” за терористична организация, след като основателят й е бивш член на „Ал Кайда”, а сегашният шеф на „Ал Нусра” (или сега „Тахрир ал Шам”), т.нар. Абу Джабер, е бившият шеф на „Ахрар ал Шам”? Бихте ли ни казали защо братовчедът на основателят на ССА разпространява радикален ислям в България?

 

А на всеки, който мисли, че има, примерно, християнски оцелял град на териториите на бунтовниците, предлагам да си заложи публично цялото имущество, да отидем на място (финансирани, примерно, от „Америка за България”, ако имат капка достойнство) и тогава да говори.

 

P.S. Уважаеми грантаджии от „Америка за България” и Американското посолство, надявам се да имате доблестта да ми отговорите. Сещам се за една друга сила, която обичаше да се обгражда от сервилни, послушни, безскрупулни агитатори и манипулатори. И пропагандатори. Само че тази система се разпадна и бе обявена отдавна за тоталитарна. За провалена система. Ще е добре да помислите дали да не си повишите малко нивото и да почнете да давате път на критично мислещи, самостоятелни и силни личности, търсещи фактите, а не прилежно да ви лижат... подметките. Онези, които се обграждат от лепкав, подмазващ се боклук, сами започват да смърдят.
Logged

"All truth passes through three stages.
 First, it is ridiculed.
 Second, it is violently opposed.
 Third, it is accepted as self-evident"
                         Arthur Schopenhauer
                                     /1788-1860/
Habits
Hero Member
*****
Gender: Male
Posts: 520



« Reply #559 on: April 08, 2017, 00:16:01 AM »

Човек трябва само маааалко да се замисли и сам ще съзре истината измежду всичките гнусни лъжи.
Това да седна и да вярвам на репортажи на продажната катарска телевизия Ал Джазира е като да седна да вярвам на ББ.
Някой беше казал, че масата народ е стадо. Жалко, но истина. Никой не си прави труда да погледне по-далеч от носа си.
Logged

"За величието на една нация и моралния и прогрес може да се съди по отношението й към животните" - Махатма Ганди
KaraKitan
Administrator
Hero Member
*****
Posts: 3356



« Reply #560 on: April 08, 2022, 04:13:32 AM »

През 1974 г. писателят Рей Бредбъри получава писмо от Браян Сибли с въпрос, какво мисли за роботизираните кукли в увеселителните паркове „Дисниленд“, след толкова много научнофантастични произведения и филми, разказващи за опасността машините да надделеят над човечеството.
Рей Бредбъри му отговаря на свой ред с писмо. Ето част от него.

"Не устоях на изкушението да коментирам страховете ти от роботите на Дисни. А защо не те е страх от книгите, тогава? Всъщност в историята хората са се страхували от книгите. Те не са хора, но са продължение на хората. Всяка машина, всеки робот е това, за което го използваме. Защо да не махнем всички устройства с камери и средствата за възпроизвеждане на всичко, което влиза в тези устройства – нещата, които наричаме прожекционни апарати в кината? Един прожекционен апарат е робот, повтарящ истината, която сме вкарали в него. Нехуманно ли е? Да. Прожектира ли човешка истина, за да ни направи повече хора? Да.

Винаги може да се намери оправдание да горим книги, защото някои книги са опасни.

Трябва да натрошим всички коли, защото някои коли катастрофират.

Да изгорим всички кина в света, защото някои филми са боклук и простотии.

Казваш, че се страхуваш от роботите? Защо да се страхуваш от нещо? Защо не създаваш с него? Защо да не изработим роботи-учители, които да ни помогнат в преподаването на нещо, отегчаващо абсолютно всички? Защо да не си направим един Платон за часовете по гръцки, който да отговаря на въпросите за своята „Република“? Бих експериментирал с това. Не се страхувам от роботите. Страхувам се от хората, хората, хората. Искам да си останат човешки същества. Мога да им помогна да останат човеци чрез използването с мъдрост и любов на книги, филми, роботи и собствените ми ум, ръце и сърце.

Страх ме е от католици, убиващи протестанти и обратното.

Страх ме е от бели, убиващи черни и обратното.

Страх ме е от англичани, убиващи ирландци и обратното.

Страх ме е от млади, убиващи стари и обратното.

Страх ме е от комунисти, убиващи капиталисти и обратното

Но… роботите? Боже, обичам ги. Бих ги използвал хуманно да науча всички на изброеното по-горе. Гласът ми ще говори от тях и ще бъде дяволски хубав глас.

Всичко най-добро,
Р.Б."
Logged

"All truth passes through three stages.
 First, it is ridiculed.
 Second, it is violently opposed.
 Third, it is accepted as self-evident"
                         Arthur Schopenhauer
                                     /1788-1860/
Pages: 1 ... 36 37 [38]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines

Valid XHTML 1.0! Valid CSS! Dilber MC Theme by HarzeM